Näin sinkkuna sitä haluaa ottaa kaiken hyödyn irti, kun vihdoin lähtee ulos omalta mukavuusalueelta (eli omasta pikku kotikaupungista). Niinpä olin innoissani, kun vihdoin oli aika lähteä kohti Skotlantia.
Olin nähnyt somessa reelsin, jossa nainen oli pyytänyt Universumilta, että hänen tuleva aviomiehensä istuisi hänen vieressään lentokoneessa ja kun hän viimein pääsi sinne koneeseen, hän oli ainoa matkustaja koko rivillä. Siis 5 tyhjää penkkiä.
Noh, tästä innostuneena pyysin Universumilta samaa.
Kun sitten pääsin istumaan lentokoneeseen, vasemmalle puolelleni istui kiinalainen nainen… Ei alkanut kovin vakuuttavasti tämä reissu.
Oikealla puolellani istui mies, jonka oletin puhuvan englantia, koska, noh, oltiinhan menossa Skotlantiin. Siinä sitten matkan aikana huomasin hänen kuitenkin lukevan suomalaista kirjaa.
Jotenkin hän oli kai olettanut minunkin olevan ulkomaalainen, sillä yhtäkkiä hän sanoi englanniksi: “Taitaa kaikki olla tässä koneessa väsyneitä”.
Johon sitten pienen paussin jälkeen vastasin suomeksi: “Niin, näin sun lukevan suomenkielistä kirjaa…”
Siinä sitä sitten naurettiin hassulle sattumalle ja sille, miten molemmat oli odottanut toisen olevan ulkomaalainen.
Kävi ilmi, että hän oli ornitologi ja matkasi Edinburghista vielä pohjoisemmaksi konferenssiin, jossa hän piti esitelmän – linnuista.
Matka sujui leppoisasti ja Edinburghiin saavuttaessa lähdettiin eri teille. Ei siinä numeroita vaihdettu, toivotettiin vain hyvää reissua molemmin puolin. Nuorikin hän oli, että en mä nyt mitään romanssia siitä odottanut.
Hauskinta tässä kaikessa oli kuitenkin se, että olin valinnut matkalleni kirjan, joka kertoi Skotlannista. Jossa naislentäjä lopulta rakastuu ornitologiin.
Että tiedä nyt sitten menikö se sielunkumppani tuossa sivu suun vai mitä.
