Tarina siitä miten tapasin skotlantilaisen ennen kuin ehdin edes Skotlantiin

Jaa delulu-tarinat kavereillekin

Olen Threadsissa lukenut lukemattomia tarinoita siitä, miten maailma on pieni.

Kaikki lähti liikkeelle siitä, kun olin lähdössä Skotlantiin. Lento lähti keskiviikko aamuna klo 6:50, joten jouduin (lue: sain) matkustaa Kuopiosta Helsinkiin (Tikkurilaan) jo tiistaina ja yöpyä lentokentällä hotellissa.

Kun saavuin Tikkurilaan, myöhästyin lentokentälle menevästä junasta noin 10 sekuntia. Mikä ei toisaalta haittaa, koska seuraava juna tuli jo 10 min kuluttua.

Siinä minä seisoin, ison matkalaukun kanssa Tikkurilan asemalla, kun yhtäkkiä takaani kuuluu naisen ääni:

“Excuse me, does the next train go to the airport?”

Käännyin ja vastasin että ei, mutta seuraava todennäkösesti menee. Sanoin että olen itsekin menossa kentälle, että voidaan mennä yhtämatkaa.

Kysyin sitten tältä naiselta, että mihin hän on lähdössä.

Arvaa yllätykseni kun hän sanoo, että huomenna aamulla Skotlantiin!

Siinäpä oli naurussa pitelemistä, kun sanoin, että niin minäkin.

Matka Tikkurilasta lentokentälle meni sujuvasti, juteltiin niitä näitä. Lentokentälle tultaessa autoin häntä löytämään hänen hotellinsa ennen kuin lähdin etsimään omaani.

Siinä sitten heippoja heittäessä hän vielä kysyi, haluaisinko tavata myöhemmin illalla. Kello oli tässä kohtaa noin puoli viisi.

Sanoin että olin ajatellut käydä hotellillani syömässä, haluaisiko hän tulla myös. Sovimme tapaamisen lentokentälle klo 18:50, ja varaisin pöydän meille klo 19.

Siinä se ilta sitten meni turistessa. Hän oli tehnyt uran Punaisella Ristillä ja matkustanut maailmaa ympäri ämpäri. Hänellä oli suomalainen kollega, jonka luona hän oli pitkästä aikaa tullut käymään.

Kun kerroin tästä Threadsissa, keskustelu lähti elämään omaa elämää.

Ei tullut vuosisadan rakkaustarinaa tästä

Mutta hauska kohtaaminen ja hauskoja tarinoita olen saanut lukea.

Tapasin naisen vielä koneessa ja lentokentällä, kun noudin laukkuani. Siinä vielä sanottiin heipat mutta en rohjennut kysyä, kuka hänet hakee kentältä. Hän suuntasi Glasgowhin päin kun minä lähdin Edinburghia kohti.

Hauskaa olisi vielä se, jos tämä suomalainen työkaveri joskus näkisi tämän julkaisun ja laittaisi mulle viestiä 😂 Siinä olisi tosiaan maailma pieni.

Jaa delulu-tarinat kavereillekin

Millaisia ajatuksia tämä teksti sinussa herätti?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next departure:

Päivä
Tunti
Minuutti
Sekunti