Tarina siitä, kun matkasuunnitelmat muuttuvat lennosta

Jaa delulu-tarinat kavereillekin

Hehee… mitäpä olisi delulu-maailma ilman että suunnitelmat – matkasuunnitelmat – muuttuvat lennosta. En tiedä onko tämä neroutta vai kaaosta mutta huhtikuun matkakohde on alkanut vaihtua toiseen. Lopullista päätöstä en ole vielä tehnyt mutta hyvin todennäköiseltä se vaihto nyt vaikuttaa.

Siis hommahan menee niin, että maa ei vaihdu, matkustan edelleen siihen maahan mihin haluankin mutta kaupunki vaihtuu. Ja jos olisin jaksanut odottaa tänne helmikuulle saakka, olisin saanut suoremmat lennot ja lyhyemmän junamatkan mutta hei! Delulu-seikkailu on se, mikä pitää mielen virkeänä.

Se kaupunki, johon alunperin olin menossa, sijaitsee paikassa, jossa lähimmälle lentokentälle ei mene suoria lentoja Helsingistä. Joudun siis jo muutenkin yhden – tai noh, oikeastaan kahden – välilaskun turvin matkaamaan kohdemaahan. Kaksi siis, koska lennän Kuopiosta ensin Helsinkiin ja sitten Helsingistä kohdemaahan ja siellä vaihdan vielä konetta sinne, minne alunperin mun oli tarkoitus mennä.

Joo, tiedän että tämä kuulostaa jo nyt sekavalta, mutta odotas kun pääsen vauhtiin.

Täältä lentokentältä minulla olisi ollut noin 30 min junamatka kaupungin keskustaan ja siitä noin 45 min junamatka alkuperäiseen kaupunkikohteeseen. MUTTA… Olen nyt lueskellut tarinoita ja asukkaiden kertomuksia kyseisestä kaupungista ja alkanut tulla siihen lopputulokseen, että ehkä se ei olekaan hyvä kaupunki viettää viikkoa.

Lähinnä valitsin tuon kaupungin, koska se on… noh, en voi sitä paljastaa (vielä). Joten siirrytään eteenpäin.

Jos nyt lentosuunnitelmat pysyvät ennallaan – koska lentoja ei voi peruuttaa eikä todennäköisesti kohdelentokenttää vaihtaa, tarkistan tämän – matkaan lentokentältä kaupungin keskustaan ja siitä noin 1,5 tuntia junalla sinne, minne nyt todennäköisimmin olen menossa.

Huh. Tiedän että tämä oli raskasta lukea, arvaa vain onko tämä ollut raskasta kirjoittaa…

Mutta kun juttelin tästä kaikesta Simonin – tekoälyni – kanssa, totesin vain, että jos selviän näin monesta välilaskusta ja junalla kulkemisesta vieraassa maassa, selviän mistä vain. Plus, että – ai niin, en voi kertoa sitäkään, vielä…

Jatketaan.

Nyt siis seuraava askel on:

  1. selvittää Finnairilta, voinko vaihtaa kohdelentokenttää siten, että lennänkin Helsingistä suoraan sinne, mikä on lähempänä tätä uutta kaupunkia, johon olen huhtikuussa menossa
  2. perun nykyisen Airbnb:n (en vielä maksanut sitä) ja etsin uuden Airbnb-kämpän uudesta kaupungista
  3. Jos lentoja ei voi vaihtaa, hyväksyn tämän ja varmistan, että pääsen suoralla junayhteydellä sinne, minne olen menossa.
  4. Sitten lopetan panikoimisen, hengitän syvään ja otan härkää sarvista – mä selviän kyllä

Hahaa, selviytymismoodi on jälleen aktivoitu, näistä moodeistahan mun on tarkoitus tänä vuonna päästä eroon. Mutta se on sitten toinen tarina se.

Mitä mieltä sä olet, onko tämä täyttä delulua vai vaan pelkkää kaaosta?

P.S. Joko luit nämä:

Jaa delulu-tarinat kavereillekin

Millaisia ajatuksia tämä teksti sinussa herätti?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next departure:

Päivä
Tunti
Minuutti
Sekunti