Okei, okei… mä tiedän miltä tämä varmasti kuulostaa. Mutta hei, me ollaan delulu-blogissa ja täällä saadaan olla deluluja. Ensin ajattelin, etten edes kerro tästä julkisesti MUTTA mä haluan jollain tavalla dokumentoida tämän, koska – ainakin minusta – on hauskaa sitten jälkeenpäin katsoa, osuiko tämä “uni” ollenkaan siihen, mitä todellisuudessa tapahtui.
Ja tiedän, että joku voi nyt ajatella, että “mutta jos kerrot sen julkisesti, sittenhän se ei ainakaan tapahdu!” No, se tässä se pointtikin. Toteutuuko uni vai ei.
Näin siis pari yötä sitten unta, jossa olin yhden ystävän kanssa kaupungilla. Ensin oletin, että olen jossain Aasiassa mutta ehkä en kuitenkaan. Kävelimme kadulla ja löysimme liikkeen, jossa myytiin mitä upeimpia timantteja ja jalokiviä. Samaisessa liikkeessä oli myynnissä myös upeita kankaita, kuten silkkiä ja siitä saimmekin idean, että mitä jos teetetään meille upeat iltapuvut.
Hetkeä myöhemmin mekot olivat valmiit ja kokeilimme niitä päälle. Meillä oli juhlameikit ja -kampaukset, aina kenkiin ja iltalaukkuihin myöden. Tässä vaiheessa liikkeen omistaja avasi oven ja sisään tulvi meidän muita kavereita. Siis iso joukko kavereita. He ihastelivat mekkoja, kehuivat meitä ja kohta musiikki alkoi soimaan, valot himmenivät ja aloimme tanssia.
Hetken kuluttua tilaan tuli kaksi miestä – veljekset. Punahiuksiset – yllätys yllätys – skotlantilaiset. He sitten alkoivat kätellä kaikkia meitä ja etenivät kaveriporukkaa kohti minua. Minä olin viimeisenä kättelyvuorossa. Yhdessä vaiheessa yksi ystäväni, joka oli juuri kätellyt näitä veljeksiä, kurkkasi sieltä muiden tekee, katsahti veljeksiä ja nosti kulmiaan ylös vinkiksi. Noh, meikä mandoliini siinä kohtaa naurahtaa ja pyörittelee vain silmiään.
Sitten veljekset tulevat minun kohdalle. Ensimmäisen veljeksen kanssa kättelemme ja meidän kädet vain jäävät kiinni toisiinsa. Emme siis kumpikaan päästä käsistä irti. Mutta kun katson toista veljestä, tiedän, että hän se on. Se, jota olen odottanut koko elämäni.
Siinä sitten muutama sana vaihdetaan ja yhtäkkiä tämä jälkimmäinen veljes kysyy, olenko enemmän city tyttö vai viihdynkö maaseudulla. Hän sanoo yhden skotlantilaisen kaupungin nimen ja viittaa sillä siihen, että kyseinen kaupunki on enemmän maaseutua kuin cityä. Sanon että pidän enemmän citystä, asun tällä hetkellä kaupungissa jossa on enemmän asukkaita kuin hänen viittaamassaan kaupungissa.
Mutta sitten tajuan, että tein virheen, koska muistelin, että tuossa kyseisessä kaupungissa asuu noin 50 000 asukasta ja Kuopiossa noin 120 000 asukasta. Mutta todellisuudessa kaupungit ovat samankokoiset.
Ja siihen minä sitten heräsin, ennen kuin ennätin korjaamaan asiaa.
Hämmentävintä tässä on se, että kun loka-marraskuussa aloin miettimään työpaikan etsimistä ja muuttoa Skotlantiin, tuo yksi kaupunki oli mun listalla. Se oli nimenomaan se kaupunki, josta ajattelin etsiä itselleni työpaikan.
Sattumaako? Vai enneuni, joka kertoo, mihin mun kannattaa seuraavaksi matkustaa?
Noh, se nähdään myöhemmin tänä vuonna.
Sen joka tapauksessa tiedän, että mies, jonka unessani näin, ei ole ulkonäöltään se sama, jonka lopulta kohtaan. Mutta todennäköisesti tutustun häneen hänen veljensä kautta. Näin minä ainakin tämän tulkitsen.
P.S. Joko luit nämä:
- Tarina siitä, miten varasin 3 ulkomaanmatkaa ennen 7.1.2026
- Delulu-vuosi: rakastuin haaveeseen, petyin todellisuuteen ja jäin silti henkiin – vuoden 2025 recap
- Tarina siitä, miten manifestointi lähti vihdoin toimimaan
