Lady Tiia Konttinen… ah, miten kauniilta se kuulostaa. No okei, okei, palataanpa hetkeksi maanpinnalle. Mutta kyllä, olen epävirallisesti virallinen Lady.
Omistan pienen (todella pienen) oman maa-alueen Argyllista, Skotlannista ja minulla on oikeus käyttää koristeellista arvonimeä Dunansin linnan Lady. Hahaa!
Sattuipa niin, että pörräilin eräänä iltana Facebookissa ja törmäsin Offerillaan tarjoukseen, jossa vuonna 2001 tulipalossa vaurioituneen Dunansin linnan restaurointiin hankittiin rahaa, tarjoamalla ihmisille mahdollisuuden ostaa pieni pala maata ja käyttää “arvonimeä” Lord tai Lady.
Ensimmäisellä kerralla naurahdin tälle tarjoukselle ja ohitin sen. Mutta kun se parin päivän päästä tuli uudelleen, olihan siihen tartuttava. Niinpä ostin itselleni joululahjan, hintaan 14,90 €.
Ensi vuonna, kun matkustan Skotlantiin, aion käydä “tiluksilla” ja nauttia pienestä maapläntistäni. Siinä minä seison, 0,09 neliömetrin omistamallani maalla ja katselen (toivottavasti) kaunista maisemaa ja jokinäköalaa. Tuskin siihen mitään tulee rakennettua mutta kyllä tuosta tarina jos toinenkin tulevaisuudessa irtoaa.
Ja hei, eihän sitä tiedä vaikka siellä linnan mailla käyskentelisi tilanhoitaja, joka sattumoisin olisi vielä sinkku 😆 Itse linnan omistaja ei ole sinkku, joten hänet ohitetaan näissä tarinoissa automaattisesti.
Mutta niin, näin minusta tuli epävirallisesti Lady.
Joko luit nämä: